1مجموع 5 خبر
1مجموع 5 خبر

با پیشرفت تکنولوژی و با پیدایش نیازهای بشر ، انواع ابزار و ماشین آلات تولید رسیدند که با استفاده از آنها بتوان کارها را سرعت بخشید و راحت تر انجام داد. توسعه ماشین آلات راه سازی و صنعتی یکی از این مواردی است که موجب شده انواع ماشین آلات را در این حوزه داشته باشیم. در این مقاله می‌خواهیم به انواع ماشین آلات راهسازی بپردازیم.ماشین آلات راهسازی شامل انواع ماشین آلاتی هستند که از آن در بخش ساخت و سازها و جاده استفاده می شود.

ماشین آلات راهسازی

 انواع ماشین آلات راهسازی

 با توجه به فعالیت های گوناگونی که در زمینه راهسازی و ساخت و ساز و امور عمرانی انجام می گیرد ماشین آلات راهسازی مختلف که دارای کاربردهای متفاوتی هستند به تولید رسیدند و با استفاده از این ماشین آلات می توان کارها را بسیار آسان تر و بهتر انجام داد. ماشین آلات راه سازی توسط کمپانی‌ های بزرگی به تولید رسیده اند که این کمپانی ها انواع ماشین آلات راهسازی و قطعات ماشین آلات راهسازی را ارائه می کنند بنابراین برای خرید انواع ماشین آلات راهسازی و قطعات یدکی آن می توانید به نمایندگی های فروش هر برند مراجعه نمایید.

لودر

یکی از ماشین آلات راهسازی پرکاربرد لودر می باشد. لودر ها برای کارهای ساختمانی مانند جابجایی خاک و مصالح ، حفاری ، بارگیری ماشین های بزرگ، خاکبرداری و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. لودرها یکی از ضروری ترین ماشین آلات راهسازی هستند که در انواع لودر چرخ زنجیری و لودر چرخ لاستیکی می باشند. این لودر ها از نظر کارایی با یکدیگر متفاوت هستند. لودر چرخ زنجیری لودری است که برای کار در سطوح ناهموار مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این لودر دارای شناوری خوب و قدرت کشش بسیار مناسب می باشد و قادر به حرکت بر روی زمین های نرم و باتلاقی و سنگریزه های میباشد. از لودر چرخ زنجیری که مناسب برای محیط های ناهموار ساخته شده است می توان در انواع محیط های شیب دار نیز استفاده کرد. از آنجایی که از این لودر نمی توان در سطوح صاف بهره برد برای جابجایی و حمل و نقل آن نیاز به تریلی داریم. لودر چرخ لاستیکی یکی از انواع لودر هایی است که برخلاف لودر چرخ زنجیری که در محیط های ناهموار به کار گرفته می شد ، از لودر چرخ لاستیکی برای محیط هایی با سطوح صاف استفاده می شود.از این نوع لودر به دلیل داشتن چرخ های لاستیکی در زمین های گل آلود و باتلاقی نمی توان استفاده کرد زیرا چرخ های آن دارای حفاظ نبوده و علاوه بر عملکرد نامناسب در چنین محیط هایی ، چرخ ها به سرعت آسیب خواهند دید. لودر ها را به طور کلی از چند بخش مهم تشکیل شده‌اند که شامل موتور، جام و سیستم هیدرولیک و شاسی می باشد.یکی از نمونه‌ های لودرها که را برای کارایی متفاوتی ساخته شده بکهو لودر می باشد بکهولودر یا بیل بکهو یکی از انواع لودر ها است که شامل لودر از بخش جلویی و بیل مکانیکی از بخش عقبی ماشین می باشد.

ماشین آلات راهسازی

بیل مکانیکی

یکی دیگر از انواع ماشین آلات راهسازی بیل مکانیکی است که به منظور گودبرداری و کندن کانال از آن استفاده می شود. بیل مکانیکی ها علاوه بر این کارهایی که به آن اشاره کردیم به منظور تخریب در زمین و سنگ ها نیز به کار می‌رود چنانچه برای جایگذاری لوله ها و کابل های برق و آب و فاضلاب نیاز به کندن زمین باشد از بیل مکانیکی می توان استفاده کرد. یکی از مزیت های بیل مکانیکی امکان استفاده از لوازم یدکی جانبی مانند چکش ، پیکور ،گراپ، قیچی و غیره می باشد. برای حفاری برخی از سطوح مانند زمین های خرده سنگی از بلدوزر و سایر ماشین آلات راه سازی نمی توان استفاده کرد، بیل مکانیکی می تواند بسیار کاربردی باشد.با استفاده از بیل مکانیکی می توان بارگیری ماشین آلات دیگر را انجام داد. بیل مکانیکی در انواع بیل مکانیکی چرخ زنجیری و بیل مکانیکی چرخ لاستیکی می باشد. این ماشین آلات راهسازی شامل اجزای مختلفی از جمله قسمت اتاقک گردان ، قسمت الحاقی جلوی ماشین و ارابه یا شاسی می باشد. شاسی بیل مکانیکی در دو نوع چرخ زنجیری و چرخ لاستیکی می باشد. از بیل مکانیکی چرخ زنجیری که اتاقک آن قابلیت تحرک دارد ، برای کار کردن بر روی خاکهای سست و زمین‌های ناهموار استفاده می شود. این نوع بیل مکانیکی قادر به حرکت بر روی انواع زمین های ناهموار است و به جهت اینکه چرخ هایش سطح وسیعی دارند فشار کمتری را بر روی خاک ایجاد کرده و در زمین‌های باتلاقی می تواند حرکت نماید. بیل مکانیکی چرخ لاستیکی از انواع بیل مکانیکی هایی است که دارای سرعت بالاتری بوده و بر روی سطوح هموار از آن استفاده می‌ شود و این نوع بیل مکانیکی نیز می تواند برای انواع فعالیت ها مورد استفاده قرار گیرد.

بلدوزر

یکی از ماشین آلات راهسازی پرکاربرد بلدوزر میباشد بلدوزر ماشینی چند منظوره بوده که دارای تیغه است ، این تیغه قابلیت تنظیم داشته و برای تراشیدن مواد ، پخش خاک و غیره از آن استفاده می شود.از بلدوزر در راهسازی ها و همچنین پخش کردن مواد با نیروی زیاد استفاده می شود.بلدوزر در زمان هایی ممکن است با مشکل قطعه روبرو شود که می توانید قطعات بلدوزر یا لوازم یدکی بلدوزر را از نمایندگی های فروش هر برند تامین کنید.

غلطک

 یکی از ماشین آلات راهسازی که کمپکتور است ، غلطک نام دارد. از غلطک برای فشرده سازی سطوح استفاده می شود ، برای تراکم خاک دانه مثل شن و ماسه و فشرده سازی سطوح نهایی و انواع دیگر از غلتک استفاده می شود. غلطک پاچه بزی یکی از انواع غلطک هایی است که برای ساخت سد و کانال از آن استفاده می شود.قطعات غلطک در برندهای مختلف به تولید می‌رسد و برای تهیه لوازم یدکی غلطک می توانید به فروشگاه های معتبر و مجاز مراجعه کنید.

ماشین آلات راهسازی

گریدر

یکی از انواع ماشین آلات راهسازی که به منظور تسطیح زمین از آن استفاده می‌شود گریدر میباشد. از گریدر به عنوان پخش کننده مواد و شکل دادن به سطوح استفاده میشود.برای اصلاح شیب نیز می‌توان از گریدر استفاده کرد و این ماشین دارای تیغه ی زاویه دار هستند که این تیغه در حدود ۳ تا ۴ متر بوده و بر روی این ماشین در نظر گرفته شده است که امکان تنظیم شدن دارد و از بالا و پایین می تواند بچرخد.قطعات گریدر به دلیل شرایط سخت کاری که دارند در زمان هایی ممکن است با مشکل مواجه شوند و برای خرید لوازم یدکی گریدر بخواهید به فروشگاه ها مراجعه کنید.

1234567