پوکه معدنی در تهران از کجا تهیه کنیم؟

تهیه ی پوکه معدنی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | دوشنبه 21 فروردین 1402 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

شاید برخی افراد ندانند که پوکه معدنی یکی از سنگ های با ارزش است که کاربرد زیادی دارد. پوکه معدنی از سنگ های معدنی است که در اثر آتش فشان ساخته می شود. پوکه معدنی از جمله سنگ هایی است که دارای مواد معدنی زیادی است و خواص زیادی دارد. در این مقاله می خواهیم به پوکه معدنی بپردازم و با مزایا و کاربرد های آن آشنا شویم.  

پوکه معدنی چیست؟

افراد زیادی پوکه معدنی را نمی شناسند و با کاربرد های آن آشنا نیستند. پوکه معدنی یکی از سنگ های معدنی است که در اثر آتش فشان ساخته می شود. این سنگ بسیار مقاوم و مستحکم است و وزن کمی دارد. در زمان فعالیت آتش فشان ، مواد مذابی که بر روی سطح زمین خنک می شود، سنگ ها را تشکیل می دهند که یکی از آن ها پوکه معدنی است. در پوکه معدنی ، مواد معدنی مانند آهن، آلومینیوم، کلسیم، منیزیم و سدیم وجود دارد که این مواد معدنی به شکل اکسید یافت می شود. این سنگ معدنی دارای بافت اسفنجی شکل است و وزن بسیار سبکی دارد به طوری که بر روی آب شناور می ماند. پوکه معدنی دراای انواع مختلفی است که یکی از انواع مرغوب آن ، پوکه معدنی قروه است.

به منظور خرید پوکه معدنی در تهران ، با مراجعه به سایت پوکه معدنی رضایی به عنوان یکی از مراکز قدیمی و معتبر فروش پوکه معدنی، می توانید پوکه معدنی مورد نظر را با ارزان ترین قیمت تهیه کنید. فروش پوکه معدنی قروه به صورت مستقیم توسط این مجموعه انجام می گیرد.

پوکه معدنی

دلیل اسفنجی شکل بودن بافت پوکه معدنی

شاید برای شما هم بافت اسفنجی شکل پوکه معدنی جالب باشد اما همین بافت موجب شده این سنگ ویژگی های منحصر به فردی داشته باشد. همان طور که گفته شد ، پوکه معدنی از فعالیت آتش فشان ها به دست می آید. مواد مذابی که از دل کوه بیرون می آید و بر روی سطح زمین پراکنده می شود ، بر اثر باران و تماس با هوا ، سرد و سخت شده و سنگ ها را تشکیل می دهد. به دلیل فرآیند های شیمیایی شکل گرفته در این مواد مذاب، حباب هایی در آن وجود دارد که در زمان خنک شدن این حباب ها همانند حفره هایی باقی می ماند و به همین دلیل پوکه معدنی دارای بافتی شبیه به اسفنج است.

مرکز پوکه معدنی رضایی یکی از معتبرترین و بهترین مراکز فروش پوکه معدنی در تهران است که انواع پوکه معدنی با کیفیت و مرغوب مانند پوکه معدنی قروه را به شما ارائه می کند. برای خرید پوکه معدنی در تهران با قیمت مناسب به سایت پوکه معدنی رضایی مراجعه نموده و با همکاران ما تماس بگیرید.

ویژگی پوکه معدنی

پوکه معدنی دارای ویژگی های منحصر به فردی است که موجب شده کاربرد های فراوانی را از این سنگ مشاهده کنیم.

  • ویژگی های ظاهری پوکه معدنی موجب تمایز این سنگ با سایر سنگ ها شده است. انواع رنگ بندی پوکه معدنی مانند خاکستری، قهوه ای، سفید، سیاه در طبیعت یافت می شود. این سنگ ها با توجه به وجود املاح معدنی مختلف در آن ها از نظر بصری با یکدیگر متفاوت هستند.
  • بافت اسفنجی شکل یکی دیگر از ویژگی های خاص این سنگ معدنی است. این بافت را متخلخل می نامند و همین ویژگی در ظاهر پوکه معدنی موجب شده وزنش بسیار کاهش پیدا کند به طوری که همین ویژگی سبب شده بتوان از آن استفاده های زیادی کرد.
  • از سایر ویژگی های پوکه معدنی می توان به مقاومت بالای آن در مقابل حرارت و گرما اشاره کرد. این ویژگی بسیار عالی پوکه معدنی موجب شده این سنگ عایقی در برابر حرارت باشد و آن را به نام سنگ نسوز بشناسند.
  • پوکه معدنی عایق بسیار خوبی برای صدا است و با توجه به بافت متخلخلی که دارد، صوت را به سختی از خود عبور می دهد.
  • پوکه معدنی سنگی مقاوم است که در مقابل فشار های خارجی استحکام بالای دارد.
  • یکی از انواع خواص پوکه معدنی ، وجود املاح مختلف در آن می باشد.
  • پوکه معدنی عایق بسیار خوبی در مقابل رطوبت است.
  • پوکه معدنی ضد مو ریانه و ضد حشره است.

پوکه معدنی

خرید پوکه معدنی قروه با قیمت ارزان

برای خرید پوکه معدنی دقت کنی که این سنگ معدنی دارای تنوع بالایی بوده و بر اساس کاربرد مدنظرتان می توانید نسبت به خرید پوکه معدنی قروه و انواع دیگر اقدام نمایید. انواع پوکه معدنی در رنگ بندی های مختلف هستند و می توانید آن را به رنگ های قهوه ای ، زرد خاکستری و.. تهیه نمایید. حفره های موجود در پوکه معدنی می تواند به صورت لوله ای و یا گرد باشد. اگر می خواهید خرید پوکه معدنی را با بهترین قیمت انجام دهید، مرکز پوکه معدنی رضایی می تواند بهترین گزینه برای خرید های شما باشد زیرا این مجموعه یکی از شناخته شده ترین مراکز فروش پوکه معدنی در تهران است که فروش پوکه معدنی قروه را به صورت مستقیم و بی واسطه به شما ارائه می نماید.

کاربرد پوکه معدنی

  • پوکه معدنی در ساخت و ساز

 پوکه معدنی سنگ منحصر به فردی است که دارای کاربرد های گوناگونی است. این سنگ دارای چگالی کم و وزن سبک است  و در ساخت و ساز از آن استفاده ی زیادی می شود. پوکه معدنی سبک بوده و وزن سازه ها را به طور چشمگیری کاهش می دهد و علاوه بر وزن سبکش، مقاوت بسیار بالایی دارد که به جهت نحوه ی تشکیل آن است. در بخش ساخت و ساز از پوکه معدنی قروه برای شیب بندی زیرسازی و استحکام بخشیدن به ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

  • پوکه معدنی در کشاورزی

در کشاروزی از پوکه معدنی کاربرد های متنوع را مشاهده می کنیم. در مناطق کم آب از پوکه معدنی قروه برای ذخیره سازی آب استفاده می شود به این صورت که لایه ای زیر لایه ی رویین خاک را از پوکه معدنی استفاده می کنند و آب را به این صورت ذخیره سازی می نمایند. همچنین این سنگ معدنی دارای املاح معدنی بسیار خوبی برای رشد گیاهان است و به دلیل این که پوکه معدنی دارای بافت متخلخل است موجب می شود گردش آب و گاز در خاک به خوبی انجام پذیرد و مواد مغذی راحت تر به گیاه برسد.

  • پوکه معدنی در پزشکی

در پزشکی هم از پوکه معدنی قروه استفاده می شود. این نوع سنگ برای درمان سرگیجه و بی خوابی و حالت تهوع و اضطراب و... مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در مراقبت ها بهداشتی از پوکه معدنی برای اسکراب بدن استفاده می شود. همچنین ماسک ها زیادی از پوکه معدنی ساخته می شوند که برای پوست مناسب هستند. تولید انواع شامپو برای درخشندگی بیشتر مو ها با استفاده از پوکه معدنی انجام می شود.

  • پوکه معدنی در دندانپزشکی

یکی از کاربرد های بسیار خوب سنگ های معدنی مانند پوکه معدنی، ایجاد ساییدگی برای دندان ها به منظور سفید کردن دندان می باشد. بنابراین در خمیر دندان های سفید کننده از پوکه معدنی استفاده می شود. استفاده از سنگ های معدنی برای سفیدی دندان ها از سال های دور انجام می گیرد.

پوکه معدنی در تهران

فروش پوکه معدنی در تهران با نازل ترین قیمت و مرغوب ترین نوع توسط مجموعۀ پوکه معدنی رضایی انجام می گیرد بنابراین اگر قصد خرید پوکه معدنی در تهران را دارید می توانید انواع پوکه معدنی قروه های مرغوب مانند پوکه معدنی قروه را از این مجموعه تهیه کنید.

https://pokerezaei.com/

1234567