کوپلینگ هیدرولیکی

کوپلینگ هیدرولیکی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | چهارشنبه 20 دی 1402 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

کوپلینگ هیدرولیکی از دستگاه های مکانیکی است که با استفاده از سیال هیدرولیک به عنوان واسطه، موجب انتقال نیرو از یک شافت به شافت دیگر می شود. از کوپلینگ هیدرولیکی در ماشین‌ های سنگین و تجهیزات صنعتی استفاده می شود. کوپلینگ هیدورلیکی دارای دو وظیفه ی اصلی است که انتقال انرژی و محافظت از ماشین ‌آلات در برابر بار اضافی می باشد. یکی از دلایل تمایز کوپلینگ هیدرولیکی از سایر کوپلینگ ها، توانایی در انتقال آرام و تدریجی قدرت می باشد. با انتقال آرام ، سایش و پارگی تجهیزات بسیار کم خواهد شد. همین امر موجب می شود که ماشین آلات کمتر دچار مشکل احتمالی شوند و طول عمر بالایی داشته باشند.

شرکت کیهان افزار زاگرس یکی از مراکز بزرگ و معتبر فروش انواع کوپلینگ ها مانند کوپلینگ هیدرولیکی می باشد. برای خرید کوپلینگ هیدرولیکی می توانید از طریق این مجموعه ی معتبر خریدتان را به صورت مطمئن انجام دهید.

کوپلینگ هیدرولیکی چیست؟

کوپلینگ هیدرولیکی را با نام کوپلینگ سیال هم می شناسند. کوپلینگ هیدرولیکی وسیله ‌ای هیدرودینامیکی است که از سه عنصر اصلی ساخته شده است و این عناصر برای انتقال توان چرخشی از محور به محور دیگر استفاده می شود. این سه بخش عبارتند از :

کوپلینگ هیدرولیکی

  1. بخش محرک که بخش ورودی است و به آن پروانه هم می گویند و کارکرد پمپ را دارد.
  2. بخش محرک که به آن بخش خروجی هم می گویند و به نما رانر و روتر هم شناخته می شود و مانند توربین عمل می کند.
  3. پوسته که شامل پوششی است که به پروانه متصل است و موجب پوشش دهی به رانر می شود و شامل مخزن روغنی می باشد.

برای خرید کوپلینگ ، از طریق شرکت کیهان افزار زاگرس می توانید بهترین کوپلینگ ها را با نازل ترین قیمت تهیه کنید. خرید کوپلینگ از طریق سایت این مجموعه و تماس با همکاران ما انجام دهید.

انواع کوپلینگ هیدرولیکی

کوپلینگ هیدرولیکی خود شامل دسته بندی می باشد و تنوع زیادی دارد. هر یک از این کوپلینگ ها برای مصارف مختلف طراحی و ساخته شده اند تا بهترین عملکرد را در زمان استفاده داشته باشند. برای خرید کوپلینگ هیدرولیکی از طریق این مجموعه می توانید به صورت آنلاین خریدتان را انجام دهید. انواع کوپلینگ هیدرولیکی عبارتند از :

  • کوپلینگ هیدرولیکی پرکننده ثابت

از انواع کوپلینگ هیدرولیکی ، کوپلینگ هیدرولیک پر کننده ثابت است که آن را کوپلینگ سطح ثابت هم می شناسند. این کوپلینگ ، موجب ثابت ماندن سطح سیال در محفظه کوپلینگ می شود. این نوع از کوپلینگ هیدرولیکی برای مواردی که نیاز به انتقال گشتاور ثابت است بسیار کاربردی هستند. به طور مثال برای ماشین ها و تجهیزاتی که به صورت ثابت کار می کنند مانند نوار نقاله و برخی از فن های صنعتی و... می توان از کوپلینگ هیدرولیک استفاده کرد. این نوع از کوپلینگ هیدرولیک انتقال توان را به صورت مطمئن و قابل پیش بینی انجام می دهند و نیاز به تنظیمات خاصی ندارند.

کوپلینگ هیدرولیکی

  • کوپلینگ هیدرولیکی با سرعت متغیر

یکی از انواع کوپلینگ هیدرولیکی ، کوپلینگ هیدرولیک با سرعت متغیر است. کوپلینگ سیال با سرعت متغیر به منظور استفاده برای مصارف مختلف ساخته شده که نیاز به کنترل دقیق سرعت و گشتاور دارد. این نوع از کوپلینگ هیدرولیک شامل مکانیزم هایی هستند که موجب می شود تا سرعت ماشین آلات بدون نیاز به تجهیزات اضافی توسط اپراتور تغییر نماید. از کوپلینگ هیدورلیکی با سرعت متغیر در مواردی که نیاز به تنظیم مداوم سرعت می باشد مانند کاغذ سازی ، ماشین نساجی و... استفاده می شود.

در صورت نیاز به خرید کوپلینگ در انواع مختلف از شرکت کیهان افزار زاگرس می توانید با کیفیت ترین و مرغوب ترین کوپلینگ ها را خریداری نمایید.

 

کاربرد کوپلینگ هیدرولیکی

معدن: کوپلینگ هیدرولیکی، در زمینه ی معدن بسیار کاربردی است. برای استفاده از تسمه نقاله و سنگ شکن می توان از کوپلینگ هیدرولیکی استفاده کرد. حفظ سرعت ثابت و کنترل شده در معدن به منظور مقابله با اضافه بار و حمل و نقل ایمن بسیار مهم است تا تجهیزات سالم بمانند.

دریانوردی و کشتیرانی: از کوپلینگ هیدرولیکی در صنایع دریایی نیز استفاده می شود. در سیستم‌ های رانش کشتی ‌ها و قایق‌ ها استفاده از کوپلینگ هیدرولیکی بسیار مهم است. کنترل دقیق سرعت و گشتاور موتور های دریایی به واسطه ی وجود کوپلینگ هیدرولیکی ایجاد خواهد شد. استفاده از کوپلینگ هیدرولیکی موجب بالا رفتن عملکرد و مانور پذیری شناور ها می شود.

صنعت کاغذ و خمیر کاغذ: در صنعت کاغذ و خمیر از کوپلینگ هیدرولیکی استفاده می شود و برای کنترل تجهیزات به منظور خمیر کاغذ، پالایش و تشکیل کاغذ استفاده از کوپلینگ هیدرولیکی بسیار مهم است. به وسیله ی کوپلینگ هیدرولیکی مدیریت انتقال نیرو صورت می گیرد.

ماشین آلات ساختمانی: استفاده از کوپلینگ هیدرولیکی در بخش ماشین آلات ساختمانی نیز بسیار است. همانطور که می دانیم استفاده از جرثقیل، بیل مکانیکی و میکسر بتن و سیر ماشین آلات در این صنعت زیاد است و برای ایجاد عملکرد روان و کارآمد ماشین آلات از کوپلینگ هیدرولیکی استفاده می شود.

مزایای کوپلینگ هیدرولیکی

کوپلینگ هیدرولیکی دارای مزایای زیادی است و به همین دلیل در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. مجموعه ها برای خرید کوپلینگ متناسب با نیاز و تجهیزاتی که در اختیار دارند اقدام به خرید کوپلینگ مناسب می نمایند.

انتقال بدون عیب برق: از مزایای کوپلینگ سیال می توان به انتقال آرام و تدریجی نیرو اشاره کرد. این نوع کوپلینگ ها موجب انتقال ملایم گشتاور شده و به وسیله ی این اتفاق ، سایش و پارگی ماشین آلات به حداقل خود می رسد و طول عمر تجهیزات بالا می رود.

حفاظت اضافه بار: کوپلینگ هیدرولیک برای انواع ماشین آلات سنگین حفاظت خوبی را به عمل می آورد. زمانی که ماشین آلات در معرض اضافه بار قرار می گیرند، موجب لغزش می شود و با این عمل موجب می شود که انرژی اضافه جذب شده و آسیب به تجهیزات به حداقل خود برسد بدین ترتیب تجهیزات سالم می مانند و هزینه ها کاهش پیدا می کند.

کنترل گشتاور متغیر: کوپلینگ هیدرولیکی دارای انعطاف بالایی برای کنترل میزان توان انتقال یافته است. در صورتی که اپراتور ، سطح سیال را تنظیم کند، برای استفاده های مختلف ، تحویل سیال را تنظیم می نماید.

به حداقل رساندن سایش مکانیکی: کوپلینگ های فلزی دارای تماس فلز به فلز هستند اما کوپلینگ هیدرولیکی متفاوت از این نوع کوپلینگ ها می باشد و سیال کمترین میزان سایش مکانیکی را دارد. این ویژگی کوپلینگ هیدرولیک موجب شده استفاده از ان بسیار به صرفه باشد. با استفاده از این نوع کوپلینگ، سایش کم شده و تعمیرات کوپلینگ کاهش پیدا می کند.

کنترل ارتعاش: یکی از مزیت های مهم کوپلینگ هیدرولیکی ، کنترل ارتعاش است. برای از بین بردن ارتعاش ، استفاده از کوپلینگ  هیدرولیک بسیار کارامد خواهد بود. زمانی که ماشین آلات در برابر شرایطی همچون تغییرات بار یا تغییرات ناگهانی در انجام کار قرار می گیرند، ارتعاشات سایش ایجاد می کند ودر تجهیزات موجب ناپایداری می شود و با استفاده از کوپلینگ هیدرولیک ، این ارتعاشات کاهش پیدا می کند.

کوپلینگ هیدرولیکی

خرید کوپلینگ هیدرولیکی با کیفیت

 خرید کوپلینگ هیدرولیکی برای مصارف مختلف انجام می شود و این کوپلینگ ها در مدل های مختلف توسط شرکت کیهان افزار زاگرس عرضه می شود. متقاضیان خرید کوپلینگ هیدرولیک می توانند پس از مراجعه به سایت این مجموعه ، با تماس با همکاران ما سفارش خرید کوپلینگ هیدرولیک را ثبت کنند. این مجموعه قطعا بهترین خدمات رسانی را به شما مشتریان گرامی ارائه می دهد.

https://keyhan-tajhiz.com/

1234567